İstanbul’a benzersiz bir “Aydınlatma Heykeli”

TEPTA Aydınlatma tarafından temsil edilen LASVIT’ten istenen, Ferko Signature binasının lobisi için eşsiz ve özgün bir enstalasyon yaratmasıydı.

Modern dünya mimarisine yön veren İngiliz mimar Lord Norman Foster tarafından tasarlanan Ferko Signature, İstanbul’un nabzının attığı Levent semtini varlığıyla taçlandıran yepyeni bir ofis binası.

Bina, pratikliği zarafetle harmanlayarak, sunduğu her ayrıntıda, lüks kavramını iş dünyasına taşıyan bir yapı olarak İstanbul’un sanat gündeminin en yoğun olduğu günlerde seçkin bir davetli kitlesine tanıtıldı.

En az binada konumlanmış diğer değerli sanat eserleri kadar dikkat çekici olan Kehribar isimli aydınlatma heykeli, lobi içinde neredeyse dört metrelik bir uzunluk ve genişliği doldurarak, ziyaretçileri başlarını kaldırıp metal ve camdan meydana gelmiş bir labirente bakmaya davet ediyor. Benzer heykellerin aksine, Kehribar dışarıdan gözlemleyenlere kendini bütünüyle açık bırakan bir çelik iskelete sahip. Bu iskelet, içinden her yöne doğru cam öğeler fışkırtan bir kafesi andırıyor. Cam parçaların her birine cam ustalarının ellerinde üflenerek şekil verildi.

Tasarımcı Luděk Hroch, başlıca ilham kaynağı olarak kehribara işaret ediyor. “Sıcak kehribar tonları keyif verir ve bizlere balı çağrıştırır. Ancak kehribar beni daha çok çağlar öncesine ait fosilleri içinde yakalayan bir materyal olmasıyla büyülüyor. Bu niteliklerin yoğun iş ortamına taşınması, bize bir an olsun duraklamayı, ışığın ve renklerin keyfini çıkarmayı hatırlatan bir şey. Benim için bu, tabiatın soyut özünü temsil ediyor.”
“Cam ustalarımız yüzyıllar boyunca kuşaktan kuşağa aktarılmış teknikleri kullanırlar. Ancak bu heykel, hem demir ustalarımızın, hem de cam ustalarımızın emeğini sergilemektedir” diyerek heykelin bir başka eşsiz özelliğinin altını çiziyor tasarımcı.


Also published on Medium.