Close

06 March 2017

Işığın dijital bahçesinde çiçeklerin gücü: Flower Power

Chevalier, Shanghai’daki Jing An Kerry Merkezi için üç tane anıtsal enstalasyon yarattı. Bu enstalasyonlar doğaya bir övgü niteliğindeler ve sadece baharın gelişini duyurmakla kalmıyor; bunu adeta kutluyorlar. Enstalasyonlardan ilki olan “Digital Water-Lillies” (Dijital Nilüferler), alan-spesifik yeni bir görsel interaktif bahçe. Bu bahçe ve nilüferler gün batımından sonra Jing An Kerry Merkezi’nin meydanında can buluyor. Yemyeşil çiçeklik, ışıldayan çeşitli bitkiler ve çiçeklerin sanal dizini, ziyaretçilerin etkileşimine zarif bir karşılık veriyor.

Çin’de bahar süresince çiçekler sembolizm ve hayra alamet gibi durumları simgeliyor.

Miguel Chevalier
enstalasyona, bahar süresince Çin’de hayra alameti temsil eden zengin çiçek çeşitlerini de dahil ediyor. Bu çiçekler; Afrika nilüferleri, orkideler, kamelyalar ve şeftali ağacı çiçekleri… Çiçekler rastgele bir şekilde ortaya çıkıyor, sonra tamamen açıyor ve yeniden doğmak için soluyorlar. Bahçe sürekli kendini yeniliyor, devamlı olarak değişiyor ve kendisini yaz coşkusuyla güzelleştiriyor. 600m²’lik çiçek halısı boyunca ziyaretçiler yürüdükçe bahçe bunu algılıyor, çiçekler onların önüne yeni yollar açıyor ve bahçe ziyaretçilerin etrafında değişmeye başlıyor. Dijital izlenimciliğin yeni versiyonu olarak bu çalışmanın adı ve kozmik duyarlılığı; Monet’ye de ışık, mevsimler ve doğayla ilgili araştırması adına adeta hak ettiği payı teslim ediyor…

Çiçekler rastgele ortaya çıkıyor, tamamen açıyor ve sonra yeniden doğmak için soluyorlar.

İkinci enstalasyon olan “Trans-natures” ise Jing An Kerry Merkezi’nin tünelini; ağaçların içinde 360 derece mistik bir bahçeye dönüştürüyor. Bahçede saklanan ve sonra birden ortaya çıkan çiçekler parlak formların ve renklerin senfonisini ortaya çıkarıyor. Trans-natures doğanın varlığını duyuruyor. Duvarlardaki durağan freskler ise dört adet yere yansıtılmış interaktif sanal çiçek yataklarına eşlik ediyor.. Böylelikle tamamen sürükleyici bir his uyandırıyor.

Ziyaretçiler 600m²’lik çiçek halısında yürüdükçe bahçe bunu algılıyor ve onların etrafında değişmeye başlıyor.

Son enstalasyonun ismi ise “Dreamed Gardens” (Hayal Edilen Bahçeler). Bu çalışma Jing An Kerry Merkezi’ndeki cam köprülerin iki tanesini; “yarı saydam görsellik” açısından zengin, devasa, renkli vitray pencerelere dönüştürüyor. Gün içinde yumuşak ışık ve rengin titreşimi yere ve tavana yansıtılan; görsel olarak ziyaretçiyi kucaklayan, büyüleyici bir atmosfer yaratıyor.

Enstalasyon hem baharın gelişini duyuruyor hem de bunu kutluyor.

Yeniden icat edilmiş bir doğanın kalbinde ziyaretçileri konumlandıran Chevalier’in bu üç çalışması; merak uyandırıcı ve şiirsel bir botanik evren yaratmayı hedefliyor. Burası gerçek ile rüya arasında bir yer. Sanatçının enstalasyonları sanat ve bitkiler arasında yeni bir şiirsel ilişki öne sürüyor. Ayrıca enstalasyonlar, insanoğlu ve bu yeniden icat edilmiş doğa arasında “ortak yaşanırlık” koşullarını yeniden oluşturma girişiminde bulunuyor.

Trans-natures, Jing An Kerry Merkezi’ndeki tüneli 360 derecelik gizemli bir bahçeye dönüştürüyor.

Duvardaki durağan freskler interaktif sanal çiçek yataklarına eşlik ediyor.

Dreamed Gardens, Jing An Kerry Merkezi’ndeki iki cam köprüyü renkli vitray pencerelere dönüştürüyor.

Gün içinde yumuşak ışık ve rengin titreşimi yere ve tavana yansıyan büyülü bir atmosfer yaratıyor.

Enstalasyon ziyaretçileri adeta kucaklıyor.

Parçalar sanat ve bitkiler arasında yeni bir şiirsel ilişki öne sürüyor.

Projeye katılanlar:

Flower Power 2017, Miguel Chevalier
Gösterim zamanı: 14th Şubat/19 Mart 2017
Yazılım: Claude Micheli
Teknik Prodüksiyon: Voxels Productions
Teşekkür: Puerta Roja Gallery (Hong Kong)

Haber kaynağı: http://www.designboom.com/art/miguel-chevalier-flower-power-jing-an-kerry-02-28-2017/

Website | + posts

pldturkiye.com, 2005 yılında yayın hayatına başlayan PLD Türkiye dergisinin resmi sitesidir. Amacı mimari aydınlatma tasarımı kültürünün gelişmesi için ışıkla ilgili tüm haber, proje, etkinlik, iş olanağı, ürün ve firmalara yer vermektir. 2018 yılı itibariyle, PLD Türkiye dergisi basılı olarak yayınlanmamaktadır.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *