Close

14/04/2017

Mimaride sembol fotoğrafı sanatı: İran’da Nasir al-Mulk Camisi

İran’da ışık geleneği çok eski zamanlara dayanıyor. İran’ın en eski inanç yönlerinden biri olan Zerdüştlük’te ( Fars-Medi daha doğrusu İran dini) ışık; yaratıcının, gerçeğin, bilgeliğin ve iyinin sembolü kabul edilirdi. Tarihte Fars mimarisine bakıldığında çoğunlukla kutsal yerlerde (camiler) ışık, dua odalarına giden yolu gösterirdi. İran’ın kuzeyinden gelen fotoğrafçı Mohammad Reza Domiri Ganji, ünlü tarihi İran yapılarının mimari ve sembol fotoğrafları ile, bu dinin olağanüstü kültürünü öne çıkarmaya çalışıyor. Yapıların belli özelliklerinin fotoğrafını çekerek bu özelliklerin eşsizliğini sergilemek istiyor. Mohammad Reza, mekânların etkisini yaratan ışık efektlerini ustaca yakalıyor. Işık ile semboller, desenler, konturlar algılanabiliyor ve fotoğraflarda yerini alıyor.

Fotoğrafı çekilen yapılardan biri de Nasir al-Mulk Camisi. Bu tarihi cami, İran’ın Şiraz kentinde bulunuyor. Caminin en önemli özelliği renkli pencere kenarları. Renkli camlar ve de bunların farklı renk alanlarına dağılımı kamaşmayı önlüyor ve görülmeye değer. Cami fotoğraflarına uygulanan HDR (Yüksek Kontrast) tekniği nedeniyle renkli ışık oyunları tam olarak ortaya çıkıyor. Sütunlar arasındaki renkli ışık oyunu dramatik ve heyecanlı bir etki yaratıyor. Halının deseni ve pencerelerin renk desenleri birbirini tamamlıyor. Düzenli ve estetik bir görüntü sunuyor.

Mohammad Reza Domiri Ganji’nin fotoğrafları ışık, renk ve süsleme ile oluşan düzene eşsiz bir bakış açısı sunuyor.

Fotoğraflar: Mohammad Reza Domiri Ganji
www.gravity.ir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir