Fusionner 2.0-Japonya’da “Kağıttan Mağara”: Işık ve mimarinin iç içe geçişi

Mimar Kotaro Horiuchi ve ekibi kağıt ve ışıktan oluşan “Fusionner 2.0-Paper Cave” adlı mekânı geliştirdiler. “Paper Cave”, Kotaro Horiuchi’nin “Fusionner” adlı projesinin ikinci parçası ve Nagoya’daki mimarlık ofisinde yer alan kalıcı bir ışık uygulaması.

“Fusionner” kelimesi Fransızca’dan geliyor ve iç içe geçiş anlamına geliyor. Projede ışık ile mimarinin iç içe geçiş konusu işlendi. Işık ile mekân, yerçekimsizlik ve sükunet ile dolduruluyor. Mekân boyutları ortadan kalkıyor ve ışık, mekânı içine çekiyor. Fusionner 2.0’ın değişken bir şekilde bazen ofis, zaman zaman ise bar veya lounge olarak kullanılması amaçlanıyor.

Uygulamanın, üç boyutlu etki yaratan yan duvarları; kemer biçimli, peş peşe dizilmiş latayı andırır yan duvarlardan oluşuyor. Mekânın köşelerine ve her iki duvarın merkezine toplamda altı adet LED lambası monte edilmiş.

Lambalar 256 renk çeşidi sunacak şekilde programlanabiliyor. Şeffaf kağıdın ve difüz aydınlatmanın kemerli şeklinden, değişik ışık ve gölge efektleri meydana geliyor. Mekânın merkezi ise farklı büyüklükte delikleri olan suni, beyaz bir mermerden yapılmış büyük masa. LED’ler ile, delikler görülmeyecek şekilde, arkadan aydınlatılmış. Masanın tablasının ayakları yine ışıklandırılmış bir lamel şekline sahip. Mermerden oluşan üst tablo çok geniş tutulmuş. Havada süzülürmüş hissini uyandırıyor. Tabla, mekânın sonuna konumlandırılmış olan düz kağıt duvara doğru devam ediyor. Mekân, içerideki yumuşak ışık ile şekil ve derinlik kazanıyor, mimariyi destekliyor ve değişik şekillerde kullanıma olanak sağlıyor. Peki mekân boyutlarının ortadan kaldırılması hedefine ulaşıldı mı?

Projeye katılanlar:

Mimarlar: Kotaro Horiuchi Architecture INC – Kotaro Horiuchi ve ekibi
Fotoğraflar: Issei Mori ve Mitsuru Narihara


Also published on Medium.